Bergabung Dalam ShareWis – インドネシアのインターン生レポート

英語、インドネシア語、日本語の順番で書いています。
English, Bahasa Indonesia and Japanese are following.
Artikel ini dalam Bahasa Inggris, Bahasa Indonesia, Bahasa Jepang.

English

Good day!
My name is Yolanda, from Indonesia. I am a marketing intern in ShareWis Inc. Japan.
ShareWis is an education technology company whose headquarter is in Osaka, Japan. As an EdTech company, ShareWis provides numerous of learning content from various fields. For the further information about the company and all the features they offer, here is the company`s official website.
As I have opportunity to be involved in this company, I would like to share how the ambience of the workplace is and what it is like to be in the middle of this solid team.
ShareWis Inc. is an education technology company that is located in the heart of Osaka city, Japan. It is exactly located in Hommachi. In this area, a lot of global companies are located plus it is near one of the most popular shopping streets, called Shinsaibashi. Let`s imagine how strategic the location is!
Now, it is the time to getting know the ambience of our workplace.
This is our workplace. We have a medium room which is dominated by black, white, and wood colors. The room is very comfortable, quiet, and the most importantly, this room is completed with the relaxing instrumental music during the working hours. A very perfect room for working, isn`t it?
Picture of ShareWis Office in Osaka
Currently, ShareWis Inc. has 6 permanent employees and some interns who is working either to improve ShareWis smartphone application or to improve the marketing or selling of the products. One of the most interesting part of this company is, the employees and interns are from the different countries! Currently, we have employees and interns from Bhutan, Indonesia, Japan, and Vietnam. Also, we talk in two languages, Japanese and English. So, it is not a big deal for all employees and interns to adapt in this working circumstance. So, do not worry about the language barrier.
Hearing about working in Japanese company, probably many questions come to you, like: How is atmosphere of working? How are the workmates? Are you enjoying your work?
Well, here is my experience at glance I share to you all.
Although each of us has our own job description, we have been building a solid teamwork so far. We do not hesitate to help each other, and obviously we have a lot of fun activity especially during weekends.
picture of 24 hours relay marathon in Osaka 2018
picture of a meeting in 24 hours relay marathon in Osaka 2018
picture of 24 hours relay marathon start in Osaka 2018

No worries if one day you are here as employee or intern and find any difficulty at work, senpai (senior) or shacho (president of company) will be gladly to help you. Also, you will find fun activities that you might never experience before in your previous workplace.

So, if you are interested to know what are the features and products that ShareWis has, here is the ShareWis web application.

Or you guys can download it on Google Play or App Store.

Also, if you are interested to be in our team, kindly check any opportunities here.

Cheers!

Bahasa Indonesia

Halo!

Saya Yolanda dari Indonesia, staf marketing dari ShareWis Inc. Japan.

ShareWis merupakan perusahaan education technology yang berpusat di Osaka, Jepang. Sebagai perusahaan EdTech, ShareWis menyediakan berbagai konten e-learning dari berbagai bidang. Untuk informasi lebih lanjut mengenai perusahaan dan fitur-fitur apa saja yang mereka tawarkan, silahkan cek website resmi berikut.

Karena saya telah terlibat dalam perusahaan ini, maka saya akan membagikan mengenai bagaimana suasana tempat kerja di sini dan bagaimana rasanya berada di tengah tim yang solid seperti yang ada saat ini.

ShareWis merupakan perusahaan education technology yang berada di jantung kota Osaka, Jepang. Tepatnya berada di wilayah Hommachi. Di area ini, terdapat banyak perusahaan global dan juga fi area ini terdapat slaah satu shopping streets yang paling terkenal di Osaka, yaitu Shinsaibashi. Dapat dibayangkan betapa strategisnya tempat ini!

Sekarang, saatnya mengenal lebih dekat lagi bagaimana suasana di tempat kerja kami.

Ini adalah tempat kerja kami, sebuah ruangan medium yang didominasi oleh warna hitam, putih, dan warna kayu. Ruangannya begitu nyaman, tenang, dan yang paling penting, ruangan ini dilengkapi dengan musik instrumen selama jam kerja. Sebuah ruangan yang sempurna untuk bekerja, bukan?

Saat ini, ShareWis Inc. memiliki 6 pegawai permanen dan beberapa pemagang yang bekerja untuk pengembangan smartphone application dan untuk pengembangan penjualan produk ShareWis. Salah satu bagian yang menarik dari perusahaan ini adalah, para pegaawai dan pemagangnya berasal dari berbagai negara! Saat ini, kami memiliki pegawai dan pemagang dari Bhutan, Indonesia, Jepang, dan Vietnam. Dan juga, kami berkomunikasi dalam dua bahasa yaitu bahasa Jepang dan bahasa Inggris. Jadi, komunikasi tidaklah menjadi sebuah hambatan bagi kami.

Mendengar mengeni bekerja di perusahaan Jepang, mungkin akan banyak pertanyaan yang datang, seperti: Bagaimana suasana bekerjanya? Bagaimana rekan kerjanya? Apakah kamu menikmati pekerjaanmu?

Baiklah, berikut pengalamanku yang akan saya bagikan.

Meskipun masing-masing dari kami memiliki bagian pekerjaan masing-masing, namun kami telah membangun kerjasama tim yang solid sejauh ini. Kami tidak segan untuk membantu ketika ada yang mengalami kesulitan dalam bekerja, dan juga tidak lupa kami melakukan aktifitas yang menyenangkan selama akhir pekan.

Jangan khawatir apabila suatu hari kalian menjadi bagian dari perusahaan ini dan menemui kesulitan dalam pekerjaan, senpai (senior) dan sacho (direktur) akan dengan senang hati membantu. Dan juga, kalian juga akan melakukan aktifitas meneynangkan yang mungkin belum pernah kalian alami di tempat kerja sebelumnya.

Jadi, apabila kalian tertarik untuk mengetahui fitur dan produk apa saja yang ShareWis punya, silahkan kunjungi ShareWis web app berikut.

Atau kalian juga bisa mendownload di Google Play atau App Store.

Juga, apabila kalian tertarik untuk menjadi bagain dari tim kami, silahkan cek di sini.

Cheers!

日本語

こんにちは!

ヨランダです。私はインドネシア出身です。今はShareWisのマーケティングインターンシップに参加しています。

ShareWisは大阪のEdTechの会社です。 さまざまな分野で多くの学習コンテンツを提供しています。詳細は公式ウェブサイトご覧ください。

ここでは職場とチームについて紹介します。

ShareWisのオフィスは大阪の本町にあります。心斎橋のような人気のショッピング街が近くにあります。

オフィスは、黒、白、木の色で彩られています。 部屋はとても快適で静かです。 そして、この職場では勤務時間中に音楽が流れています。 これは完璧な部屋です!

現在、ShareWisには6人の従業員と数名の研修生がおり、ShareWisのアプリケーションの改善と製品マーケティングの改善に取り組んでいます。この会社の最も興味深い部分の1つは、人々と研修生が様々な国の人々であるということです!現在、ブータン、インドネシア、日本、ベトナムの従業員と研修生がいます。また、私は日本語と英語を使用しています。言語の壁を心配しないでください!

日本の会社で仕事をすると聞いた後、おそらくあなたは疑問を持っているでしょう。どのように働いていますか?みんなは元気ですか?仕事を楽しんでいますか?

私たちは仕事のときはお互いに助け合い、週末には楽しい活動に参加することがあります。

あなたがいつか従業員やインターンとして働くときになっても、心配しないでください!先輩と社長があなたを助けてくれます。以前の職場でこれまで経験したことのない楽しい活動を見つけることができます。

Sharewisの機能と製品について詳しく知りたい場合は、ShareWis Webアプリケーションを見てください。

Google PlayApp Storeでダウンロードすることもできます。

また、当社のチームに興味がある場合はこちらをご確認ください。

 

(ヨランダ)

コメント

タイトルとURLをコピーしました